Ugrás a tartalomra

Kihívások és lehetőségek a kórházak külső és belső kommunikációjában

MKSZ workshop„Őszinte, egymásra figyelő kommunikáció nélkül nem lehet semmilyen intézményt üzemeltetni.” – hangsúlyozta Ficzere Andrea, a Magyar Kórházszövetség által rendezett online workshopon, amelynek témája az Egészségügyi kommunikáció – Intézményi kommunikáció, kihívások és lehetőségek a kórházak társadalmi kommunikációjában volt.

Az MKSZ elnöke felhívta a figyelmet arra, hogy: „A kritikusok mindig a hangosabbak és kitartóbbak, az ő hangjuk sokkal tovább és messzebbre hallatszik. Akkor tudnánk őket megfelelően ellensúlyozni, ha az egészségüggyel kapcsolatos jó hírek megjelentetése mellett őszintén beszélnénk a kórházak nehézségeiről is. Ettől leszünk hitelesek.”

Nagyné Szigeti Dóra, a Bács-Kiskun Megyei Oktatókórház PR menedzsere kiemelte: „Ha kommunikáció jól működik, és a munkatársak elégedettek, akkor lesznek a betegek is elégedettek. A jó hírnév alapja, hogy működjön a belső kommunikáció, és ez utána látszódjon kifelé is.” „Emberformáló, közösségformáló hatása lehet a pozitív visszajelzéseknek.

 A kórház közösségi médiaposztjai alatt megjelenő kedves és támogató visszajelzések a betegektől tovább erősítik a dolgozókban azt a vágyat, hogy megfeleljenek a kórházról kialakult kedvező képnek.” – tette hozzá Gulya Angéla, a Gottsegen György Országos Kardiológiai Intézet kommunikációs igazgatója.

Véleményét megerősítette Melega Krisztián, az Orosházi Kórház kommunikációs vezetője, aki elmondta: „A kommunikáció kapcsán érkező pozitív visszajelzések megerősítik, hogy ebben a rendszerben a sok probléma és nehézség ellenére jó dolgozni.”

A koronavírus járvány második hulláma kapcsán Ficzere Andrea kiemelte: „A jelenlegi helyzet nehézségét az adja, hogy a kórházaknak egyszerre kell a normál és a COVID-os betegek ellátást is végezniük. A betegekkel történő kommunikáció soha nem volt még annyira fontos, mint most, hiszen folyamatosan kell őket informálni: mely ellátások érhetők el számukra, melyek sorolódnak későbbre, illetve mennyire érezhetik magukat biztonságban az intézmények falai között. Nagyon lényeges, hogy úgy tudjunk információt adni, hogy a beteg megértse: akinek ellátásra van szüksége, jöjjön a kórházba, mert biztonságos körülmények között meg fogja kapni a szükséges ellátást. Akinek pedig nem akut a problémája, az engedje át a terepet azoknak, akiknek muszáj kórházi ellátást kapniuk.” 

A teljes videót itt tekintheti meg: https://mkszkongresszus.hu/workshop_eloadasok