Ugrás a tartalomra

Kommunikációs workshop-Influencerek az egészségügyben-a közösségi média ereje a gyógyításban

Tájékozódás hiteles forrásból

A Magyar Kórházszövetség kommunikációval foglalkozó workshopjának második részében azokat az egészségügy különböző területein dolgozó véleményvezéreket szólaltatta meg, akik hitelesen tudják tájékoztatni a betegeket. A Magyar Kórházszövetség A jelenlegi vírushelyzetben megnövekedett a társadalom igénye az egészségmegőrzéssel és a betegség kezelésével kapcsolatos információk iránt. Az emberek általában nem egyetlen felületről, illetve szakértőtől tájékozódnak, és gyakran nem megbízható forrásokból is elfogadnak információt.

A kerekasztalt Tamásné Bese Nóra, a Bethesda Gyermekkórház kommunikációs vezetője irányította, a résztvevők között volt Baji Anikó, az Uzsoki Utcai Kórház Sürgősségi osztályán dolgozó műszakvezető triázs, Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs vezetője, Novák Hunor gyermekgyógyász, valamint Németh Franciska, a Szent János Kórház gyermeksebészeti és traumatológiai osztályának ápolója. A kerekasztal-beszélgetés résztvevői egyetértettek abban, hogy a betegekkel folytatott közvetlen, egyértelmű kommunikáció növeli a biztonságérzetüket. Ezért nagyon fontos, hogy az egészségügyben dolgozó véleményvezérek és kommunikációs szakemberek összefogásával az érdeklődők különféle helyekről ugyanazt az üzenetet kapják.

A koronavírus-járvány kitörését követően a szorongás az egyik legnagyobb problémává lépett elő. A szorongást úgy lehet csökkenteni, ha megmutatjuk, mit tehetünk mi magunk az egészségünk megóvása érdekében. A járvány második szakaszában egyértelműen megnőtt az egyén felelőssége abban, hogy vigyázzon magára és másokra. Ugyanakkor az egészségügyi ellátórendszer működőképességébe vetett közbizalom is nagy érték. Fontos megmutatni az embereknek, hogy számíthatnak az egészségügyre: vannak védőfelszerelések, létrejött a szükséges kapacitás, illetve a protokollok a járványhelyzet és a betegek kezelésére.

A kialakult nehéz helyzetben nagy szerephez jut a vigasztalás, ami gyógyszerként hathat azokra is, akik nem betegek, csak a megváltozott környezet miatt rosszkedvűek, levertek, esetleg pszichés panaszokkal küzdenek. A közösségi médián keresztül nagyon sok embert lehet elérni, és a különböző csatornák használatával maximalizálni lehet a különböző életkorú célcsoportok elérését. Az ezeken keresztül folytatott kommunikáció felelőssége az influenszerek vállán nyugszik: nagyon körültekintően és felelősségtudattal kell kommunikálniuk, megőrizve a szakmaiságot, de szem előtt tartva a közérthetőséget.

Az online konferenciáról készült videót itt nézheti meg: https://mkszkongresszus.hu/workshop_eloadasok